Cape Canaveral NASA

26 juli 2019 - Cocoa, Florida, Verenigde Staten

Vandaag zijn we vroeg vertrokken om naar Cape Canaveral te gaan. Als je dan toch in de buurt bent moet je het bekijken ook! Een warme ochtend met veel zon. Met een klein uurtje en fantastisch uitzicht onderweg en onze eerste “Dolphin spot” op de brug richting Fort Lauderdale bereikte we het Kennedy Space Centre NASA. Een goed georganiseerd en bewaakt complex.

NasaKennedy Space Center

We hebben een rond tour over het terrein gedaan wat onnoemlijk groot is. We hebben interessante dingen gezien: geschiedenis, informatie, techniek en innovatie. Uiteraard diverse spaceshuttles en ook de lanceringsplatforms.

4861ADEB-3AD2-4014-8810-FC1448A1CB98

3CD8489E-2F28-4DE3-9A76-6B8F633F78FC

CED69DF1-E831-48F6-B5D8-576B2794DCF7

Het was heeeel gaaf om te zien. Dit jaar is het vijftig jaar geleden dat Neill  Armstrong op de maan stond. “First man on the moon”.

Zoals voorspeld zou het s’middags gaan regenen en dat hebben we meegemaakt!     Wat kan het hier hozen zeg.. De auto hebben we dan ook niet droog bereikt om onze reis te vervolgen. Zelfs een file was onderdeel van onze rit over de I-95. Als er geen hand voor ogen te zien is door de regen en constant de bliksem inslaat en Amerikanen langs de weg stil gaan staan moet je even goed overdenken wat wijsheid is.