Venice Beach

2 augustus 2019 - Venice, Florida, Verenigde Staten

We starten de dag met struinen langs het strand. Hier zie je schelpen waarvan je niet wist dat ze bestonden.. gewoon zo op het strand. We kunnen ze natuurlijk niet meenemen omdat dat simpel niet mag...Maaarrrrr ik beloof niets. 🌴🐚 een zeester en een aantal zanddollars zien we ook.

ZeesterSanddollar

Als we na de koffie vertrekken richting Venice Beach zien we al snel een Diner langs de weg. Aan de verkeerde kant van de weg! Maar dat maakt voor Ber niet uit want een echte Diner staat op z’n Bucketlist. Dussss met wat moves staan we zo voor de deur van een prachtig glimmende Diner. Alsof we een film binnenlopen.

8B23D5E7-F0A9-472A-95F0-D75EF2A8AB68Danny’s

We gaan aan de bar zitten en na wat gedoe over hoe we die Eggs willen (schrambled or Sunny side) hebben we besteld.  Lumberjack slam ofwel toast met spek, ham, rösti, spiegelei en pancake with crème.. niet op te krijgen! 🥞Maar heerlijk.

B7424C15-53BD-49D7-BF83-D0A25ECA5495

Na deze ervaring gaan we via de interstate 75 verder.  Her valt ons op dat ze de regels kort en duidelijk aangeven “ Buckel up it’a the law” en “click it or ticket” is een nogal duidelijke hint voor het moeten dragen van je gordel.

De regels hier wijken sowieso af. Rechts en links inhalen mag. Je gebruikt gewoon 1 rijbaan i.p.v. wisselen. Rechtsaf mag je gewoon afslaan tenzij duidelijk aangeven is dat ook rechts op het stoplicht wacht. Dat rechts hier niet perse voorrang heeft valt ook meteen op. We hebben al een aantal keer staan wachten terwijl degene van rechts dat dan ook doet🤣.

Tanken is geweldig! Kost vrijwel niets en je rekent vooraf het bedrag af. Precies dat bedrag kan je dan tanken. En als dat niet past ligt het wisselgeld klaar. Met zo’n 30 Dollar (€26,-) is je tank vol. Dat we in het regenseizoen zitten hadden we al eerder gemerkt. Ook vandaag hebben we onderweg een flinke bui met onweersklappen die serieus zijn. Her knapt wel weer binnen vijf minuten op maar de middag voorspeld niet veel goeds. Na de spullen in ons hotel te hebben gedumpt bekijken we de omgeving en belanden bij een autocar museum.  Prachtige classics inclusief the Batmobiel, Kit van de Nightrider, klassiekers en de heuse takel en Cars auto.

08C66BA4-22E7-48ED-88BA-926759CD1A6D2D90403A-2BEE-4C2A-84FC-AF3EF85355649FCCE948-A411-4FF2-9E68-26A6F33F990D

Daarna gaan we richting Caspersen Beach in Venice. HET strand om haaientanden te vinden. Als we op zoek gaan weten we eigenlijk niet waar we naar moeten kijken. Behalve dat er grote schelpen liggen weten we van haaientanden niets. Een local uit Sanibel laat ons de techniek zien en waar te zoeken. Het slechtere weer maakt juist de ultieme gelegenheid om ze te vinden.

7A662641-BBA4-4534-959B-9AE9DAE2468C

De tanden blijven veelal achter de rotsen in het zand hangen en zijn daar het beste te vinden. Er zijn veel mensen met zeef aan het zoeken. Al zien wij een aantal mensen met echt grote exemplaren, gaan wij met een paar kleintjes (babyshark) als trotse buit naar ons hotel. We vinken het zoeken naar haaientanden af. ✅

Shark teeth

We besloten later nog naar Venice Beach te rijden om op de pier bij Humphris Park een gokje te wagen. En jaaaa we werden getrakteerd op een heuse dolfijnen show van een aantal exemplaren die zich lieten zien net na de zonsondergang.

80DAF61A-A8ED-4C6C-8574-C3CC7E192C7B

6FFB27CE-657D-4671-8DEE-0D800F89B4D9165FF3A6-4BA3-4EE6-8719-3170D4808CC8A53B491F-2D58-43C6-8978-AAC1F4F86FB5

1. Riva:
    2 augustus 2019