Dolphins

4 augustus 2019 - Clearwater Beach, Verenigde Staten

We zijn er redelijk vroeg bij om bij de haven te informeren naar de Dolphin tour. Het is echter bewolkt en de man achter het loket meld dat ze het weerbericht aan het volgen zijn op de radar. Het ziet er nog niet rooskleurig uit en de tour van 11:00 uur vervalt vrijwel zeker.

EED8662D-3ABE-4516-8810-852B2F9E2D5E

Als we dan besluiten verder te lopen en bij de Dunk’n Donuts zitten komt het inderdaad even heel kort met bakken uit de hemel. We lopen wat winkeltjes af en een doorgewinterde Amerikaan kijkt op en zegt dat het zo opklaart en alles weer oké is. Waar hij dat op baseert weten we niet maar al snel klaart het inderdaad op en is de zon weer in volle glorie herrezen.

3089006D-54AF-4EC9-8B28-D560EDB0B467

Na een bezoekje aan de Hulk Hogan store met de echte “beld” uit de Rocky III film, lopen we terug naar “Little Tooth” aan de haven.

697E525C-55FD-438C-BE04-92BBA4E933E3

Helaas is alles overbooked omdat de tour van 11:00 uur is doorgeschoven. Wij hebben niet gereserveerd en dat maakt het spannend. Er zijn nog veel meer operators maar deze staat nu juist zo goed aangeschreven. Uiteindelijk komt het verlossende woord dat we inn zijn! Yesss we gaan dolfijnen spotten. Deze boot garandeert bovendien dat we ze ook echt gaan zien. De boot vaart rustig weg terwijl andere vol gas voorbij razen. We merken dan al dat ons wachten wordt beloond.

544805BE-A70D-4173-8BDD-ABFE85E07AF9

Onderweg zien we prachtige huizen en ook het optrekje van Tom Cruise gaan we aan voorbij. Dan gaat de boot snelheid maken met enorme golven en komen er Dolfijnen die er speels overheen springen. Wat een ervaring! Super gaaf hoe ze jumpen en ons vermaken.

C417ACFD-E526-414D-A2DC-CB5657FB71DF

Hierna varen we nog wat langs de kust van de Golf van Mexico en zien we Pier 60 van de andere kant. Na ruim een uur zijn we terug in de haven.

07838F00-EEB7-49E7-854D-5B3264377115

We lopen nog wat over de boulevard en het strand is overvol. We besluiten naar het zwembad bij het hotel te gaan en te chillen. We moeten ook nog ons laatste hotel boeken en we weten nog niet precies waar. Daar gaan we dus even over nadenken.