Kissimmee

5 augustus 2019 - Kissimmee, Florida, Verenigde Staten

Vandaag een ritje naar het laatste hotel in Kissimmee. Met zo’n 1:45 uur genieten we van het uitzicht onderweg en van alles wat we tegen komen. Ook hier is het gewoon maandag en wordt er volop gewerkt.

61A248BE-BF31-4ECB-8634-F70FCFCBCF34

De wegen en bermen zien er overigens super verzorgt uit.  Er is wel een rang en gradatie in de woningen. Of je woont heeel goed, of je zit in de mindere buurten. Trailerparken zie je ook zat. Aan eettentjes geen gebrek. Ze lijken zelfs te rangschikken. Eettentjes bij elkaar, dienstverlening bij elkaar, en autodealers op rij. Een keukenzaak ben ik overigens niet tegen gekomen. De Mc Donald is er wel. Maar lang niet zo schreeuwend aanwezig als bij ons. Op de snelweg heb je een speciale afrit voor food.

4C2CB3B0-7442-4AA7-8B40-C930CB8F6ED7

Eigenlijk heel makkelijk. We hebben met onze rondrit best wat kilometers gemaakt. Als ik voor nu moet gokken zo’n 2400 totaal. En dan hebben we in totaal $ 85,- getankt. Dat is omgerekend € 76,- dat is uiteraard een lachertje voor onze begrippen. Je betaald zo’n  € 2,57 voor 4 liter benzine (gallon). We hebben een kleine indruk gekregen van Florida in het algemeen. Een mooie staat met vriendelijke mensen die staan waar ze voor staan. Ze laten  in het openbaar zien of ze democraat zijn of niet. Iets waar bij ons altijd geheimzinnig over wordt gedaan. Je weet vaak niet eens waar je buurman op stemt. Amerikanen zijn daarnaast heel erg trots op d’r eigen land. Militairen hebben een hoog aanzien en bij toegang van attracties en of parken genieten ze een hoge korting.

E62E3F63-2C1D-40A1-A243-E39FD957FCB5

We hebben fantastische mensen gezien en gesproken. Gemerkt dat ieder dorp/ stad zijn eigen politiewagens heeft. En wat mij betreft verdienen ze daarmee een Award voor de geweldig gepimpte en uitgedoste uitvoeringen van de politiewagens. De enige die er allemaal hetzelfde uitzien zijn de Statetroopers. Dit zijn de dienstdoende wagens welke zich op de Highways bevinden.

BA35586E-A71F-4CE3-8E29-368889E2E1F63A9623EB-C2D3-4EE8-9E30-BC361DE5CF32

4303AF2D-5D73-4E68-A5D7-5341FCFF20AC

Een dag na de beschietingen staan de kranten vol, tv loopt over en de vlaggen half stok. Maar vooral gaat het leven gewoon door en zijn de winkels en winkelcentra overvol.

B2195B22-AEB6-4778-A60E-160628D59606

In de omgeving van Orlando vind je naast pretparken ook volop Outletstore en Huges Malls. Gek wordt je van het aanbod merken. Ik denk dat ik voor de rest van het jaar meteen genoeg gewinkeld heb maar we stoppen toch nog even.

DF48C740-F532-45D9-A5AE-90D1294639D7

Daarna lekker naar het hotel om te plonsen in het zwembad. En omdat dit Disney omgeving is en de meeste gasten daar dus lopen, hebben we het bad voor ons zelf. We zitten midden tussen winkels en restaurants in nabije omgeving dus het eten komt vast wel goed. We sorteren vast wat spullen en ordenen de koffers. Alleen handbagage is prima bevallen.